DETAILING A RENOVACE LAKU
Co je detailing?
Detailing je ve zkratce precizní šetrné ruční mytí interiérů i exteriérů vozu, jehož cílem je dosáhnout perfektní čistoty a lesku v každém detailu. Detailing je časově náročný. Vyžaduje kvalitní vybavení, zkušenosti s materiály, laky i jednotlivými přípravky. Osobně používám profesionální autokosmetiku SONAX. Preferuji řadu PROFILINE a XTREME. Detailer se neobejde bez trpělivosti, některé úkony se musí x-krát opakovat. Spousta práce, kterou při detailingu udělám, není na první, a někdy ani na druhý pohled, vidět. Detailer čistí i části auta, které běžný uživatel vozu nevidí. Od toho se také odvíjí různá úroveň detailingu.
Pro koho je detailing?
Detailing se využívá zejména pro reprezentační vozidla (např. vozidla ambasády, vládní vozidla, limuzíny pro přepravu VIP hostů), přípravu svatební limuzíny; ideální je i pro automobily, které jsou určeny na výstavu nebo k prodeji. Dokonalý lesk a čistota jsou zárukou úspěchu každé akce, kde jsou auta. Proto je detailing velmi populární i mezi fanoušky auto tuningu a motorsportů.
Jak se liší detailing od ručního mytí auta?
Kromě samozřejmé časové a finanční náročnosti je hlavním rozdílem a cílem detailingu perfektní výsledek. Při detailingovém čištění je každá část auta dokonale umyta, vyčištěna, vyleštěna a zaimpregnována případně jinak finálně ošetřena. Kde u běžného mytí stačí čistič na plasty s impregnací, detailing postupuje v několika krocích. Pokud při běžném ručním čištění vysávám auto, je možné že pod sedačkou zůstane pár zrnek písku, na opěrce hlavy opomenu vlas, nebo v rohu sedačky ve spáře zapomenu drobeček. U detailingu musí být každá dotčená část stoprocentní.
Jaký detailing dělá Martin Štich?
Osobně se zabývám detailingem, při kterém se zaměřuji na obzvlášť šetrné vícekrokové postupy a co nejlepší výsledek. Zaměřuji se na viditelné části a prostory, které jsou běžnému uživateli vozu dostupné. Precizně vyčistím interiér i exteriér vozu. Po dohodě je možné demontovat sedačky, ráfky, případně volné části čalounění a detailně vyčistit i normálně nedostupná místa. V mnoha krocích ošetřím lak, chromové části a skleněné prvky auta.
Co při mytí a detailingu vynechám?
Při čištění gumových těsnění, ozdobných znáčků, označení modelu/motoru jednotlivé prvky neodlepuji. Při čištění pantů dveří po odstranění všech nečistot nanáším novou vazelínu nebo mazivo. Na přání nechám panty nepromazané, ale rozhodně takový postup neschvaluji. Nedělám detailing motoru a podvozku. Co nedělám, umím zprostředkovat a zařídit, aby byl zákazník vždy spokojený.
CENÍK DETAILINGOVÉHO ČIŠTĚNÍ, RENOVACE A OCHRANY LAKU
DETAILING
OD KČ2200/ VŮZ
- Ruční detailingové mytí exteriéru od 2200 Kč
- Ruční detailingové mytí interiéru od 2400 Kč
- Ruční dekontaminace laku clayem od 1200 Kč
- Dekontaminace laku chemickou cestou (odstranění polétavé rzi, asfaltových fleků a pryskyřice od 1000 Kč
- Jednokrokové leštění laku od 4800 Kč (časová náročnost 12 hodin a více, zahrnuje i ruční mytí a dekontaminaci)
- Dvoukrokové leštění laku od 7200 kč (časová náročnost 12 hodin a více, zahrnuje i ruční mytí a dekontaminaci)
- Precizní mytí včetně aplikace karnaubského vosku nebo polymerové ochrany 4200 Kč (časová náročnost 8 – 12 hodin)
- Precizní mytí včetně aplikace keramické ochrany laku od 12800 Kč (časová náročnost 24 – 48 hodin)
- Perfektní mytí disků a keramická ochrana disků 900 Kč / kolo (časová náročnost 24 hodin)
- Všechny ceny jsou smluvní. Nejsem plátce DPH. Přesná cena je vždy dohodnutá předem.